لطفا

لطفا هر چه دل پاک تان می خواهد بگویید

لطفا

لطفا هر چه دل پاک تان می خواهد بگویید

آیا هر شغلی ارزش ما را دارد؟

حامد متقی | شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۳ ق.ظ | ۱ نظر

در شرایط کنونی بسیاری افراد به دنبال کار مناسب و شغل مورد نظر خود هستند و بعضا حاضر می شوند که در هر سمت و هر شغلی وارد شوند و استخدام گردند. قطعا کسب درآمد بسیار مهم است و زندگی خرج دارد ولی آیا باید به هر شغلی تن داد؟ منظور اینجانب این نیست که برای کار کردن و پول در آوردن نباید کار کرد بلکه در برخی مشاغل به دلیل شرایطی که برای فرد ایجاد می گردد دچار مشکلاتی می گردد که بعدا خسارات روحی که پیدا می کند وی را با مشکلات زیادی مواجه می نماید.

 

با مثالی نظرم را بیشتر توضیح می دهم:

بعضا برخورد کرده ام که افراد بدون سابقه کاری و یا فردی که چند وقتی بیکار شده است و دنبال کار می گردد حاضر می شود در شغل بسیار پایینتری مشغول شود. مثلا یک مهندس حاضر می شود بعنوان منشی کار کند. البته این موضوع بستگی به فرهنگ آن سازمان و یا شرکت دارد که با این فرد چگونه برخورد کنند ولی بعضا طوری با آن فرد برخورد می شود که کلا روحیه خود را از دست می دهد. همچنین بعضا به دلیل اینکه نمی خواهند ارتقای شغلی آن فرد را قبول کنند به بهانه های مختلف، توان کاری که دارد را نیز زیر سوال می برند. این فرد کم کم قبول می کند که نمی تواند در تخصص خود کار کند و با مشکلات عدیده ای مواجه می شود.

 

به نظرم اگر افراد سعی کنند تا حد ممکن در جایگاهی قرار گیرند که تا حد ممکن به تخصص و خواسته هایشان نزدیک باشد، آنگاه مسیر بهتری را طی خواهند کرد. اینکه از تلاش دست برداریم و به شرایط بد عادت کنیم می تواند ضررهای جبران ناپذیری را به روحیه و آینده مان بزند.

 

علاوه بر این در برخی شرکتها حتی وقتی در جایگاه ظاهرا درست نیز قرار بگیریم، ولی با توجه به شرایط بد کاری بهتر است در اسرع وقت کار را ترک کنیم. زیرا ادامه کار در یک محط نامناسب باعث از بین رفتن تعادل روحی و تاثیر نامناسب در زندگی می شود.

 

ای کاش شرایط بهتر شود و هر کسی به آنچه حق مسلم اوست برسد

  • حامد متقی

نظرات  (۱)

سلام 

نه که موافق نباشم ولی بعضی وقت ها واقعا انتخاب شغل دست خود آدم نیست اما میشه شرایط و به نفع خودمون تغییر بدیم.

 

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی