لطفا

لطفا هر چه دل پاک تان می خواهد بگویید

لطفا

لطفا هر چه دل پاک تان می خواهد بگویید

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

وضعیت شرکت های دولتی و خصوصی

حامد متقی | جمعه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۹، ۰۲:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

در حال حاضر شرکت های دولتی و خصوصی با انواع مختلف چالش ها دست به گریبان هستند. شرکتهای دولتی عملا با به هم ریختگی مدیریتی و عدم ثبات و عملا از بین بردن منابع مواجه شده اند و شرکتهای خصوصی با بیکاری و نبود آینده ای روشن.

شرکتهای دولتی عملا کارایی مثبتی ندارند و بود و نبود مدیران هیچ تاثیری در کارکرد آنها ندارد. عملا شرکت بدون بازدهی به جلو می رود و تولید خود را می فروشد و حیف و میل می کند.

شرکت های خصوصی با تعدیل نیرو برای کم کردن هزینه و سعی در زنده ماندن در این بازار تلاش می نمایند. 

غالبا در ایران شرکت های خصوصی واقعی فقط شرکت هایی هستند که کمتر از پنجاه نفر پرسنل دارند و وقتی شرکتی که ظاهرا خصوصی است و تعداد نفرات آن زیاد هستند ، عملا شرکت نیمه دولتی و یا رانتی است.

 

این شرایط موجود که نا امیدی از آینده بر تمام شرکت ها سایه افکنده است، شرایطی بسیار بی ثبات است. امیدوارم شرایط بهتری را تجربه کنیم. هر چند که امیدی ندارم

  • حامد متقی

مهارت های مدیریتی

حامد متقی | شنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

کارآفرین بودن یعنی اینکه شما خودتان مدیر خودتان باشید و در ضمن یک مدیر برای دیگران باشید. برای موفقیت، مهارتهای شما باید گسترده باشد. یک کارآفرین باید بتواند به طور مؤثر افراد ، بودجه ، عملیات و در برخی موارد سرمایه گذاران را مدیریت کند. این امر به فردی با سبک کاری چند وظیفه ای نیاز دارد که بتواند اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تجارت خود را برنامه ریزی کند. لذا مهارت های مدیریتی زیر برای یک کارآفرین ضروری هستند.

 

مدیریت زمان

برنامه ریزی تجاری

مدیریت کارمندان

مدیریت مشتری

مدیریت فروش

مدیریت مالی

مدیریت کسب و کار

 

مهارت های مدیریتی مهم را بطور کامل در وب سایت چند نقطه بخوانید

  • حامد متقی