لطفا

لطفا هر چه دل پاک تان می خواهد بگویید

لطفا

لطفا هر چه دل پاک تان می خواهد بگویید

تجربه شخصی ام در مورد موفقیت

حامد متقی | دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

قبلا در مورد موفقیت به صورت دیگری فکر می کردم و با گذشت زمان دیدگاهم تغییر کرده است. جالبه که تجربه یکی از مهمترین عوامل است در دیدگاه افراد نسبت به موفقیت است. 

هوش یکی از عواملی است که بسیاری از افراد فکر می کنند در کسب موفقیت بسیار تاثیر گذار است ولی وقتی به نمونه های موفق نگاه می کنیم متوجه می شویم که قطعا هوش مهمترین عامل موفقیت نیست. در حالیکه بسیاری از افراد هوش را عامل اصلی موفقیت می دانند.

بعد از مدتی متوجه شدم بجای آی کیو، ای کیو مهمترین عامل موفقیت است. تا سالها فکر می کردم افرادی که ای کیو بالایی دارند و روابط اجتماعی خوبی دارند موفق هستند . ولی با نمونه های نفی کننده مواجه شدم. متوجه شدم افرادی که دارای روابط اجتماعی بسیار قوی ای هستند و نترس می باشند موفقتر هستند. 

ترس یکی از مهمترین مشکلات در مسیر موفقیت است و هر نکته ی مثبتی که داشته باشی، ولی اگر ترسو باشی قطعا موفق نخواهی شد. 

 

ولی داشتن ای کیو (هوش اجتماعی) و نترس بودن به تنهایی کافی نیستند. بلکه برنامه ریزی را سوکین عامل در موفقیت پیدا کردم. اگر برای رسیدن به هدف برنامه مشخصی نداشته باشیم به هیچ وجه نمی توانیم موفق شویم.

 

بنابراین با توجه به تجربیاتم می گویم که داشتن هوش اجتماعی ، نترس بودن و نیز داشتن برنامه لازمه موفقیت هستند

  • حامد متقی

موفقیت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی